II FESTIWAL OPER BAROKOWYCH

Od 2 od 18 września w Łazienkach Królewskich zagości II Festiwal Oper Barokowych, który zainauguruje premierowy spektakl Sognando la morte w wykonaniu Anny Radziejewskiej, znanej śpiewaczki operowej, oraz Jacka Tyskiego, tancerza i choreografa związanego z Polskim Baletem Narodowym. Organizatorem Festiwalu jest Stowarzyszenie Miłośników Sztuki Barokowej Dramma per Musica, wspierane przez Muzeum Łazienki Królewskie oraz Warszawską Operę Kameralną.

fanpage-cover2
AMOR E QUAL VENTO – Miłość jak wiatr – recital Dagmary Barny
4 września, niedziela, godz. 18.00, Pałac na Wyspie, Muzeum Łazienki Królewskie

Recital młodej wokalistki, która podbiła serca widzów I Festiwalu Oper Barokowych jako Dorinda w Orlandzie, a w tym roku została wyróżniona na Konkursie Moniuszkowskim nagrodą im. Carlo Marii Guliniego „za wykonanie wyrastające z głębokiego przeżycia i czerpiące z istoty człowieczeństwa”. Podczas jej recitalu usłyszymy utwory G. B. Bononciniego, A. Scarlattiego i D. Scarlattiego oraz arie G. F. Händla z takich oper jak: Alcina, Arianna in Creta, Alessandro, Rinaldo, Ariodante czy Giulio Cesare, które ułożą się w opowieść o miłości, która „jest jak wiatr, który wiruje w głowie, daje przyjemność i rozdziera serce.”

WYKONAWCY:
Ewa Mrowca (klawesyn)
Alicja Sierpińska (I skrzypce)
Marcin Sochan (II skrzypce)
Małgorzata Feldgebel (altówka)
Maciej Łukaszuk (wiolonczela)
Dagmara Barna (sopran)

DAGMARA BARNA sopran

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w klasie prof. Cezarego Szyfmana. W grudniu 2012 r. ukończyła Podyplomowe Międzywydziałowe Studium Pieśni na tejże uczelni. W 2011 r. wraz z Weroniką Grozdew-Kołacińską i zespołem Ars Nova nagrała płytę Renaissance Polish Music z Tabulaturą Warszawskiego Towarzystwa Muzycznego, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2011 w dziedzinie Album Roku Muzyka Dawna i Barokowa.

W listopadzie 2013 r. została laureatką drugiego miejsca na II Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Muzyki Dawnej Cancium Gaudium w Poznaniu, a we wrześniu 2015 r., wraz z pianistą Mariuszem Kłubczukiem, laureatami drugiego miejsca na Międzynarodowym Konkursie Pieśni XX
i XXI wieku w Karlsruhe. W maju 2016 roku otrzymała nagrodę im. Carlo Marii Giuliniego za wykonanie wyrastające z głębokiego przeżycia i czerpiące z istoty człowieczeństwa na 9. Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Stanisława Moniuszki w Warszawie. Wykonała partię Amphitrite oraz Ariela w Burzy H. Purcella, a także Poppei w Koronacji Poppei C. Monteverdiego w Teatrze Collegium Nobilium. Wcieliła się w rolę Venus w Venus i Adonis J. Blowa w Teatrze Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku, Paminy w Czarodziejskim Flecie W. A. Mozarta w Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku, Dorindy w Orlando G. F. Händla Teatrze Stanisławowskim – Łazienki Królewskie w Warszawie raz Dalindy w Ariodante G. F. Händla w Warszawskiej Operze Kameralnej. Dagmara Barna od września 2014 r. uczestniczy w Programie Kształcenia Młodych Talentów – AKADEMIA OPEROWA, prowadzonego przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie. Swoje umiejętności doskonaliła na licznych kursach, lekcjach i warsztatach prowadzonych m.in.: przez Eytana Pessena, Matthiasa Rexrotha, Neila Shicoffa, Dirka Snellingsa, Jana

 

Philippa Schulze, Rudolfa Piernaya, Ewę Podleś, Brendę Hurley, Izabellę Kłosińską czy Jerzego Marchwińskiego.
Współpracuje z zespołami: Ars Nova, Gradus ad Parnassum, La Tempesta, Decameron, Sabionetta, Tempus, Musica Maxima, Diletto, a także Orkiestrą Złotego Wieku. Obecnie Dagmara Barna odbywa staż artystyczny na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Białymstoku w klasie prof. Cezarego Szyfmana, jednocześnie stale współpracując z wybitną śpiewaczką Olgą Pasiecznik.

Posted by wk

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *